Förstasida /  STAYING ON TRACK WHEN LIFE GETS BUSY

Staying On Track When Life Gets Busy

Under sommaruppehållet, när det inte är någon aktivitet i form av hockeymatcher, poddsändningar och analyser samtidigt som det är en massa bröllop och andra evenemang – för att inte tala om vackert väder att njuta av – kan det bli ganska svårt att få tid att träna. En del av er kanske känner likadant för sommarsäsongen. Andra kanske upplever detta på vintern, inför jul- och nyårshelgen eller en särskild del av året.

ATT HÅLLA RÄTT SPÅR NÄR LIVET BLIR HEKTISKT

Att hålla rätt spår när livet blir hektiskt – Championship Lifestyle

Under sommaruppehållet, när det inte är någon aktivitet i form av hockeymatcher, poddsändningar och analyser
samtidigt som det är en massa bröllop och andra evenemang – för att inte tala om vackert väder att njuta av – kan det bli ganska svårt att få tid att träna.
En del av er kanske känner likadant för sommarsäsongen. Andra kanske upplever detta på vintern, inför jul- och nyårshelgen eller en särskild del av året.
Oavsett så lär vi alla någon gång uppleva en kaotisk period, då det känns som om dygnet bara har 18 timmar och vi behöver 27.

För att då hinna med allt struntar vi ofta i träningen. Tyvärr är detta den exakta motsatsen till det vi borde göra.
Träningspasset är en möjlighet att lätta på trycket, återfå förståndet och ladda batterierna.
Istället för att strunta i det måste vi kämpa hårdare, och i dag erbjuder vi dig några tips på hur du kan göra detta!

Prioritera:

Det låter som ett enkelt svar, men det enda sättet som du kan få tid att träna när kalendern är fullbokad är att prioritera det.
Vi har alltid några timmar över på dagen och det handlar om att välja att lägga dem på vår hälsa istället för det senaste avsnittet på Netflix.
Att prioritera handlar om mer än att bara tänka att vi ska göra något – man måste se och uppskatta uppgiftens värde.
Nietzsche sade att ”Den som vet varför han lever, kan utstå nästan vad som helst.”
Tanken gäller för nästan alla delar av livet, och vi måste veta varför och uppskatta det.
Gör vi det kan vi flytta berg för att uppnå det.

Schema:

Vi är vanedjur, vår standardinställning är ”lat” och vi försöker hela tiden skapa processer som ytterligare förenklar våra liv.
Vi kanske inte kan träna samma tid, men om vi skriver in träningspasset i kalendern i början av dagen eller veckan slipper vi gissningar.
Vår förmåga att fatta beslut försämras också under dagens gång och ju mer trötta och stressade vi blir, desto mindre sannolikt är det att vi beger oss till gymmet om vi inte redan har bokat träningspasset och slipper tänka på det.

Flexibilitet:

I en perfekt värld vaknar vi upp varje morgon utan en väckarklocka, tar tid på oss och slappnar av den första timmen på dagen för att sedan strosa ner till gymmet för ett träningspass.
Förutom semester eller lediga dagar är detta tyvärr sällan fallet, så sänk dina krav på dig själv.
Om målet är 60 minuters aktivitet, men du bara har tid för 25, så är det avsevärt bättre än 0 minuter!
Du kanske ville spinna eller delta i ett boxningspass, men hinner inte till gymmet i tid. Var spontan och träna i ditt vardagsrum, ge dig ut på en joggingtur eller spela basketboll.
Det spelar ingen roll vad du gör. Att leva ett hälsosamt liv handlar om att vara flexibel och utsätta sig själv för flera stressfaktorer så anamma det.

Top