Förstasida /  Blog

Training + Articles

Electrolytes 101
Elektrolyter är mineraler som är elektriskt ledande när de löses upp i vatten. Dessa substanser skapar elektriska strömmar som låter vätska passera genom våra cellmembran. Rätt balans av elektrolyter krävs för att säkerställa optimal cellfunktion. Helt enkelt, vi behöver elektrolyter för att vår fysiologi ska fungera. (...) LÄS MER
Artificial vs Natural Sweeteners
Det finns mängder av situationer vid träning och tävling då idrottare vill ha en smakfull dryck för att fylla på vätska och energi utan tillsatt socker eller kalorier. När en idrottare ska välja en sockerfri sportdryck står hen inför en variation av produkter att välja mellan som alla innehåller olika slags sockerfria sötningsmedel. (...) LÄS MER
Staying On Track When Life Gets Busy
Under sommaruppehållet, när det inte är någon aktivitet i form av hockeymatcher, poddsändningar och analyser samtidigt som det är en massa bröllop och andra evenemang – för att inte tala om vackert väder att njuta av – kan det bli ganska svårt att få tid att träna. En del av er kanske känner likadant för sommarsäsongen. Andra kanske upplever detta på vintern, inför jul- och nyårshelgen eller en särskild del av året. (...) LÄS MER
Branched Chained Amino Acids
Grenade aminosyror är nödvändiga för kroppen och kan inte produceras internt, vilket innebär att du måste få i dig dem via kosten. De grenade aminosyrorna består av leucin, isoleucin och valin och utgör den största ansamlingen av aminosyror i kroppen (35–40 %) som en stor beståndsdel i muskelvävnad. (...) LÄS MER
The best protein to meet your needs
Protein är ett nödvändigt näringsämne för uppbyggnad och bevarande av muskelmassa. Sanningen är att de flesta inte får i sig tillräckligt med protein i kosten för att täcka det dagliga behovet. (...) LÄS MER
WHAT ARE THE SIGNS OF DEHYDRATION
Uttorkning kan inträffa när kroppen inte har lika mycket vätska som den behöver för att fungera korrekt. Det är normalt att förlora en viss mängd vätska varje dag genom att svettas, andas och gå på toaletten. Uttorkning kan inträffa när kroppen inte har lika mycket vätska som den behöver för att fungera korrekt. Det är normalt att förlora en viss mängd vätska varje dag genom att svettas, andas och gå på toaletten. Kroppen kan vanligtvis ersätta den förlorade vätskan genom intag av mat och drycker som innehåller vätska, men om du förlorar för mycket vätska, eller inte äter eller dricker tillräckligt, så kan du bli uttorkad. (...) LÄS MER
What are the benefits of hydration
Kroppen består av ungefär 60 % vätska och våra biologiska funktioner är kraftigt beroende av det. Därför är det otroligt viktigt att man dricker tillräckligt med vatten varje dag för att bevara vätskebalansen. När vi tränar svettas vi och förlorar vätska och salt. (...) LÄS MER
BioSteel Breakdown - The Pull-Up
Varför har det alltid diskuteras och påståtts att det är svårare för kvinnor att göra pull ups? Denna debatt har fortsatt varje år i en eller annan form av olika skribenter eller publikationer. (...) LÄS MER
BioSteel Breakdown - Growth Vs. Fixed Mindset
År 2006 publicerade Carol Dweck, forskare på Stanford University, en bok med titeln ”Mindset: The New Psychology of Success” vars centrala tanke var att människors åsikter hamnar på en skala med tillväxt i ena änden och inrotat tankesätt i andra. (...) LÄS MER
Chocolate Peanut Butter Clusters
Ingen skulle väl kunna tro att dessa godbitar är både veganska och glutenfria. Perfekt för alla som älskar jordnötssmör och choklad (vi vet att det finns massor av er därute!) och för de som letar efter en enkelt och nyttigt tilltugg med få ingredienser. (...) LÄS MER
Cinnamon Roll Protein Squares
En hälsosam och proteinrik godbit att ta med i farten: fyrkantiga kanelbullar. (...) LÄS MER
Blueberry Pie Oats Ice Cream
Om du vill ha en mättande, söt och kall frukost på morgonen lär denna svala blåbärspaj med havre bli din nya favorit. Du kan äta den till frukost eller som dessert – visst är väl det den bästa kombinationen? Den smakar precis som blåbärspaj, men utan allt socker! (...) LÄS MER
Quinoa PB Breakfast Bowl
Kickstarta din dag med denna läckra frukostskål med quinoa och jordnötssmör! Den går snabbt att göra och är full av protein som håller dig mätt och ger dig massor energi inför morgonens slitgöra. (...) LÄS MER
Lemon Poppy Seed Energy Balls
Dessa energibollar med citron och vallmofrön är söta, syrliga, lätta och allt du önskar dig av ett hälsosamt vårgodis. Vi har varit inne på choklad den senaste tiden, men dessa citronbollar är en trevlig omväxling och ibland passar det bättre med ett lättare tilltugg. (...) LÄS MER
Banana Coconut Protein Bars
Dessa hälsosamma banan- och kokosnötbarer är fulla med protein och fibrer och är utsökta. Något enkelt att slänga ner i väskan på väg ut till en lång dag med möten eller träningspass! (...) LÄS MER
Coconut Cream Protein Bowls
Enkel att göra, hög proteinhalt, massor av smak och full av goda fetter från kokosnöt! Ät denna kokoskräm till frukost eller som en hälsosam dessert! (...) LÄS MER
Protein Overnight Paleo 'N'Oats
Har du 10 minuter över? Det är allt du behöver för att skapa enkla, goda och nyttiga N’Oats. Vi kallar dessa ”N’Oats” eftersom det inte finns någon havre i receptet, men hela blandningen av ingredienser skapar en havreliknande bas utan havre och gör det till ett paleorecept! (...) LÄS MER
Super Green Super Smoothie
Detta är en hälsosam vana som du bara måste anamma. Tro oss – det lär bli kärlek vid första smutten! Denna supergröna supersmoothie är dubbelt så grön eftersom den inte bara har en frestande ljusgrön färg utan även innehåller vår Sport Greens, vilket är en otroligt nyttig supermat som innehåller över tjugo ingredienser från ekologiska och fermenterade källor. (...) LÄS MER
BioSteel´s Yogurt Drops
Våra yoghurtdroppar kommer snabbt att bli din favorit och är superenkla att göra. De är lika roliga att göra som att äta! Dessutom, vem gillar inte strössel? Dessa droppar är fulla av protein och goda att mumsa på med tillsatt protein. (...) LÄS MER
Double Chocolate Fudge Protein Balls
Älskar du choklad? Jag menar, vem gör inte det? Dessa proteinbollar är perfekta för alla chokladfantaster! De är inte bara fulla med protein, utan varje tugga tillfredsställer dessutom ditt chokladsug. Denna nyttiga chokladgodbit är perfekt när du är lite småhungrig på eftermiddagen. (...) LÄS MER
Green Smoothie Popsicle
Denna glass är inte bara perfekt för varma dagar när du vill svalka dig – den är också full med protein och grönsaker. Om du letar efter ett nyttigt alternativ till traditionella glasar, som ofta är fulla med socker, är detta recept absolut något för dig! (...) LÄS MER
Double Chocolate Brownies
Dessa dubbla chokladbrownies är munsstora, mättande och hälsosamma godbitar som dämpar ditt chokladsug! De är det bästa sättet att tillfredsställa smaklökarna utan onyttigt socker och onödiga tillsatser. En fantastisk godbit eller ett sött tilltugg mellan måltiderna. (...) LÄS MER
Chocolate Peanut Butter Cup Protein Balls
Ibland finns det inget bättre än en munsstor, mättande och hälsosam godbit! Om du småäter och älskar jordnötssmör och choklad så är detta recept för dig. Det bästa med dessa bitar är att de kan anpassas och du kan enkelt byta ingredienser beroende på vad du har i skafferiet! Gillar du inte choklad? Prova vårt vaniljprotein! Har du inga havregryn? Tillsätt mer chiafrön! (...) LÄS MER
Oatmeal Cookie Dough Protein Bars
Dyk ner i skafferiet i helgen och prova dessa utsökt hälsosamma proteinbars av havredeg! (...) LÄS MER
Chocolate Banana Protein Pops
Dessa hälsosamma choklad- och bananglassar är perfekta att mumsa på när du behöver lite svalka. Det är enkelt att göra en omgång av dessa glassar med få ingredienser. Håll dig fräsch och nöjd med dessa läckra glassar. (...) LÄS MER
Mixed Berry Vanilla Protein Balls
Våra BioSteel Mixed Berry Vanilla Protein Bites innehåller sötman vi älskar från Mixed Berry Sports Hydration Mix samtidigt som de utgör ett proteinrikt mellanmål. Dessa proteinbollar är sprängfulla med protein och du kan blanda dina favoriter så att du aldrig tröttnar på de utsökta variationerna. (...) LÄS MER
Recovery Rice Crispie Treats
Dessa Rice Krispies-godbitar är perfekta för återhämtning efter träningspasset eller som mellanmål på eftermiddagen! Dessa godbitar är fulla med protein och dämpar sötsuget. (...) LÄS MER
Blueberry Yogurt Popsicles
Dessa yoghurtglassar är perfekta att mumsa på när man är lite småsugen. De kan även avnjutas som en frukost i farten. Uppfriskande och söta är dessa blåbärs- och yoghurtglassar ett enkelt sätt att smyga in lite extra protein i kosten. (...) LÄS MER
Top